בלי פסיכומטרי: כ-100 נכי צה"ל בתהליכי קבלה לאוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת תל אביב הודיעה כי כ-100 נכי צה"ל שנפצעו במהלך מלחמת חרבות ברזל נמצאים כיום בתהליכי קבלה לקראת שנת הלימודים תשפ"ז, במסגרת מסלול ייחודי ראשון מסוגו בישראל.
המסלול החדש מיועד לנכי צה"ל שהוכרו על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון עם נכות של 20% ומעלה, ומאפשר להם להתקבל ללימודי תואר ראשון ללא צורך בבחינה פסיכומטרית – ברוב תחומי הלימוד בקמפוס, למעט לימודי רפואה.
באוניברסיטה מציינים כי עד כה כבר הושלמה קבלתם של כ-30 מועמדים, וההערכה היא שמספר המתקבלים ימשיך לעלות עד לסיום ההרשמה.
המהלך נולד על רקע הקשיים שחווים משרתי מילואים ופצועי המלחמה בשנים האחרונות, ובעקבות מסלול קודם שהשיקה האוניברסיטה עבור משרתי מילואים.
לצד הקבלה ללימודים, המועמדים יקבלו מעטפת תמיכה רחבה הכוללת ייעוץ אישי ומקצועי, חונכות אקדמית, סדנאות לפיתוח מיומנויות למידה וניהול זמן, פעילויות חברתיות ומרכז למידה מותאם עם עזרים טכנולוגיים.
סגנית רקטורית אוניברסיטת תל אביב, פרופ' גל אסטרייכר-זינגר, אמרה: “מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל אנו עדים למציאות קשה וכואבת, שבה אלפי ישראלים וישראליות – לוחמים, לוחמות ואנשי כוחות הביטחון – מתמודדים עם פציעות פיזיות ונפשיות שישפיעו על חייהם עוד שנים רבות. כחברה וכאוניברסיטה ציבורית, יש לנו אחריות עמוקה לעמוד לצידם לא רק במילים, אלא גם במעשים”.נכי
עוד הוסיפה: “אנו מאמינים בכוחם השיקומי של הלימודים האקדמיים ושל חיי הקמפוס, ורואים בכך גם זכות גדולה”.
במסגרת היום הפתוח שיתקיים ביום שישי הקרוב (29.5), יוקם בקמפוס מתחם VIP ייעודי לנכי צה"ל, שבו יוצגו מסלולי הלימוד, תנאי הקבלה והמעטפת שמציעה האוניברסיטה. במתחם ישתתפו גם נציגי אגף השיקום במשרד הביטחון.
תגובות