עגלת סופר. עיבוד AI - מערכת רגישות
עגלת סופר. עיבוד AI – מערכת רגישות

חמוץ מתוק: זה המרכיב הכי משמעותי בעליית המחירים

המועצה לצרכנות: עלייה ממוצעת של 6.2 אחוזים בסל המוצרים הישראלי ביחס לאותו סל במאי 2022. הסוכר בין הגורמים המרכזיים לעלייה
שי שגב | 30.04.2023

המועצה לצרכנות מפרסמת את הבדיקה החודשית המקיפה הכוללת  סל של  820  מוצרים. המחירים נבדקו בשלושה תאריכים: 19.4.2023, ב-22.3.2023 ובהשוואה למחירים בתקופה המקבילה אחרי חג הפסח בשנה שעברה (27.4.2022). על פי הממצאים מדובר בעלייה ממוצעת של כ-1.8%  בהשוואה לבדיקה של לפני פסח, ביטוי לסיום מבצעי החג. בסך הכול מדובר בעלייה ממוצעת של 6.2 אחוזים ממחיר אותו הסל במאי 2022.

בדיקת המועצה לצרכנות מעלה עליות מחירם מדאיגות שישפיעו על הכיס של כולנו. העלייה במוצרי הסוכר מאותתת על עלייה עתידית ומרירה בשורת מוצרים, שהסוכר הוא מרכיב עיקר בהם. בין המוצרים צפויה עלייה עתידית נוספת של חטיפים, ממרחים, שימורים, קטשופ, משקאות מתוקים,  שוקולדים, רטבים ומעדני חלב. 

חלק מהיבואנים והיצרנים העלו את המחירים של המוצרים כבר עכשיו: לואקר (ליימן שלייסל) – 10% משנה שעברה, מילקה (דיפלומט) – 12%,  קליק (יונילוור) – 16%, שסטוביץ (מרבה) – 14%, שטראוס עלית –  9%, קנור – 12%, הלמנס – 14% ויהינץ – 13%.

החזרה לחנויות אחרי פסח השנה הייתה יקרה יותר בהשוואה לשנה שעברה: מחיר קילו אבוקדו עלה ב-62 אחוז ממחירו בשנה שעברה, מחיר קילו בצל יבש עלה ב-42 אחוז ממחירו לפני שנה, מחיר מוצרי שימורי תירס עלה ב-25 אחוז או יותר לעומת שעברה. גם עליה של 20% במחיר הביצים בהשוואה לשנה שעברה. 

מתוך 815 מוצרים הורכב סל של 770 מוצרים (הנפוצים יותר ברשתות), ונבדק מחיר ממוצע רשתי. להשוואה נלקחו רשתות להן  לפחות ~ 80% מסך המוצרים (600 מתוך 770). כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת , נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו. הרשת הזולה: רמי לוי, היקרה:  מגה בעיר. הפרש ביניהן 18%. הפער בין הרשתות העירוניות קטן יותר ועומד על 10 אחוז. הרשת העירונית הזולה: מחסני השוק בסיטי . היקרה: מגה בעיר. הפרש ביניהן: 10%. ברשתות הדיסקאונט הפער עומד על 12%. היקרה ביותר: טיב טעם, וגם אצל רמי לוי הסל התייקר בכמעט 4%. 

קטגוריות: החדשות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *